Jadłospis 1800 kcal z przepisami


Ostatnie jadłospisy z przepisami cieszyły się Waszym ogromnym zainteresowaniem, w związku z czym przygotowałam kolejną propozycję. Taki jadłospis może stanowić idealną bazę i inspirację do własnych działań w kuchni, dlatego zawsze podkreślam że głównym celem proponowanych przeze mnie zestawów jest podsuwanie Wam pomysłów i inspiracji do zdrowej diety. We wszystkim ważny jest zdrowy rozsądek, a obsesyjne odliczanie każdej kalorii wprowadza niepotrzebny element stresu.  Jadłospis to około 1800 kcal - kaloryczność może nieznacznie wahać się w zależności od gramatury użytych składników (np. kromka chleba raz ma 35g, a raz 38g).

W zależności od Waszych potrzeb i celu może to być za mało lub zbyt dużo. TUTAJ pisałam o tym, jak policzyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne. W razie potrzeb proporcje między posiłkami można oczywiście modyfikować tak, aby Wam pasowały. Gotowy jadłospis nie zastąpi także konsultacji z dietetykiem i/lub lekarzem.

Czytaj dalej »

Proste curry z kurczakiem

 

W trakcie epidemii sporo eksperymentuję w kuchni. W ten sposób powstał bardzo prosty i szybki przepis na curry z kurczakiem.

Czytaj dalej »

Zupa krem z brokuła


Dziś podrzucam przepis na najmniej fotogeniczne danie w internecie. Jednocześnie jest tak proste w wykonaniu, że z pewnością i tak na stałe zagości w Waszym menu. Probowaliście już kremu brokułowego?
Czytaj dalej »

Proste wiosenne koktajle


Wiosna nareszcie zagościła za oknem. Ostatnie tygodnie spędzone w domu u wielu osób nie wpłynęły pozytywnie na dietę. Nie ma jednak co narzekać, lecz warto teraz zrobić coś, aby poczuć się lepiej. Jak wiecie, jestem realistką i zwolenniczką metody małych kroków, dlatego mam dziś dla Was przepisy na kilka prostych koktajli. Zawarte w nich warzywa i owoce są świetnym źródłem witamin, składniki nie są drogie, a prostota wykonania zachęci do częstego przygotowywania.
Czytaj dalej »

Wiosenny jadłospis 1800 kcal z przepisami


Ostatnie jadłospisy z przepisami cieszyły się Waszym ogromnym zainteresowaniem, w związku z czym przygotowałam wiosenną propozycję. Taki jadłospis może stanowić idealną bazę i inspirację do własnych działań w kuchni. Zawsze podkreślam że głównym celem proponowanych przeze mnie zestawów jest podsuwanie Wam pomysłów i inspiracji do zdrowej diety. We wszystkim ważny jest zdrowy rozsądek, a obsesyjne odliczanie każdej kalorii wprowadza często niepotrzebny element stresu.  Jadłospis to około 1800 kcal - kaloryczność może nieznacznie wahać się w zależności od gramatury użytych składników (np. kromka chleba raz ma 35g, a raz 38g).

W zależności od Waszych potrzeb i celu może to być za mało lub zbyt dużo. TUTAJ pisałam o tym, jak policzyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne. W razie potrzeb proporcje między posiłkami można oczywiście modyfikować tak, aby Wam pasowały.
Gotowy jadłospis nie zastąpi także konsultacji z dietetykiem i/lub lekarzem.

Czytaj dalej »

Kaczka w sosie żurawinowym


Dziś mam dla Was kolejny prosty i efektowny jednocześnie przepis na obiad lub kolację. Kaczka to niedoceniany drób, a jej smak jest na tyle charakterystyczny, że nie wymaga dużo wysiłku przy doprawianiu.
Czytaj dalej »

10 przepisów na proste obiady


W obecnej sytuacji staramy się spędzać czas w domu i minimalizować ilość wyjść, w tym do sklepu. Z tego względu przygotowywanie obiadów z ograniczonej liczby składników może stać się nie lada wyzwaniem. Jako że jestem fanką prostych przepisów, które nie wymagają dużej ilości produktów, przygotowałam dla Was listę 10 pomysłów na proste obiadu, które można przygotować z rzeczy, które znajdziecie w kuchni bez konieczności robienia dużych zapasów.
Czytaj dalej »