Postanowienia - jak formułować cele, co zrobić aby wytrwać w postanowieniach noworocznych?


Nowy Rok to magiczna data dla wielu osób, idealna do symbolicznego odgrodzenia się od przeszłości i rozpoczęcia wszystkiego na nowo. Czy oby na pewno? Zmiany są dobre, o ile mają do czegoś zaprowadzić. Ile to razy słyszeliśmy przy okazji świąt, bądź innej okazji głośne aklamacje, że od pierwszego / od poniedziałku / od jutra wszystko się zmieni. Czy coś z tego wynikło? Nie sądzę…

Jak zatem formułować postanowienia, aby miały jakąś wartość? Co zrobić, aby wytrwać w ich realizacji?

Czytaj dalej »

Owsianka piernikowa


Dziś przepis na śniadanie z pogranicza codzienności i nadchodzących Świąt. Owsianka to mój śniadaniowy klasyk. Prezentowałam już wiele pomysłów na jej urozmaicenie TUTAJ i TUTAJ. Dziś pora na wariację świąteczną, czyli owsiankę piernikową.
Czytaj dalej »

Sałatka z kurczakiem


Dziś przepis na bardzo prostą sałatkę z kurczakiem. Idealnie sprawdza się na zimno i na ciepło, na obiad i kolację. Dodatkowo wystarczy przełożyć ją do pojemnika i zyskujemy szybkie danie na wynos. 
Czytaj dalej »

5 pomysłów na lunchboxy


Ostatnio chwaliłam się na Facebook'u lunchboxami, które przygotowuję. Postanowiłam zebrać to w jedną całość i podsunąć parę pomysłów na dania na wynos.
Czytaj dalej »

Placki z musli


W ramach mojego "odwyku" od gotowych słodyczy wciąż szukam alternatyw dla słodkości ze sklepu (TUTAJ). Dziś przepis na ekspresowe placki musli. Są idealne o każdej porze dnia - na śniadanie, przekąskę lub kolację. Wszytko zależy od dodatków, z jakimi je zestawicie.
Czytaj dalej »

Kibice to podstawa, czyli moja Druga Dycha do Maratonu


Jak wiecie zapewne z Facebook'a, w weekend brałam udział w biegu "Druga Dycha do Maratonu". Pisałam o tym cyklu przy okazji poprzedniego biegu (TUTAJ).

Ja mi poszło? Cóż... Liczyłam na lepszy wynik. Mam zatem teraz nauczkę, by wziąć się do roboty. Nie o tym chciałam jednak napisać, a o kibicach.

Trasa była przyjemna, a ja nie dałam z siebie wszystkiego. W związku z tym mogłam przyglądać się, co działo się na poszczególnych odcinkach. I wiecie co? Kibice to jakaś magia! Nie obrażając nikogo, można podzielić ich na parę grup.
Czytaj dalej »

Fish and chips - zdrowsza wersja


Ostatnio sporo kombinuję z alternatywami dla tradycyjnych niezdrowych potraw i przekąsek. Dzielę się z Wami głównie pomysłami na zastąpienie słodyczy. Po jednak wziąć na warsztat coś konkretnego. Idealnym przykładem fastfood'u są tradycyjne fish and chips.

Na szczęście da się stworzyć zdrowszą alternatywę dla rybki z frytkami ociekajacych tłuszczem niewiadomego pochodzenia.  
Czytaj dalej »

Dietetyczne ciasteczka kokosowe


Niedawno na Facebook'u zobowiązałam się do porzucenia gotowych słodyczy, namawiając Was do tego samego. Nie lubię popadać w skrajności, więc nie odcięłam się od słodkości całkowicie - zastąpiłam gotowce wyrobami własnej roboty. Są nie tylko zdrowsze, ale też minimalny wysiłek, jaki muszę włożyć w ich przygotowanie skutecznie redukuje ich ilość. Nawet jeśli jest to tylko 5-10 minut, nadal jest to więcej niż otworzenie paczki przyniesionej ze sklepu.
Czytaj dalej »

Kurczak miodowo-musztardowy - danie kompromis na każdą okazję


Zdarzają się Wam sytuacje, gdy wypadałoby ugotować coś porządnego, najczęściej dla gości? Ciężko wtedy trafić w gusta wszystkich, a jednocześnie chce się podać coś efektownego... Idealnym rozwiązaniem w takich sytuacjach jest pieczony kurczak. Pasuje wszystkim - siostrze na diecie, wujkowi, dla którego obiad bez mięsa się nie liczy oraz babci, która nie lubi udziwnień w kuchni. Przy tym wykonanie nie wymaga, ani dużych umiejętności, ani czasu, ani nawet finansów. Danie kompromis!
Czytaj dalej »

Sałatka z tuńczykiem


Dzisiaj przepis na bardzo szybką sałatkę z tuńczykiem. Jej przygotowanie zajmuje tylko kilka minut, stanowi więc idealną opcję w razie braku czasu na przygotowanie posiłku. Tuńczyk jest bogaty w białko, a pieczywo razowe w węglowodany złożone. Dzięki temu sałatka syci i może stanowić samodzielny posiłek.
Czytaj dalej »

Bardzo proste smoothie


Dziś mam dla Was przepis na wyjątkowo proste smoothie. Owoce potrzebne do niego są dostępne niemal cały rok, więc jest to to opcja uniwersalna.


Czytaj dalej »

Jak policzyć zapotrzebowanie energetyczne?

Jak wiadomo, jeśli dbamy o sylwetkę dysponujemy dwoma narzędziami. Dieta i aktywność fizyczna to podstawa, a że dieta to 70% sukcesu, przede wszystkim istotne jest to, ile jemy. Skąd wiedzieć, czy nasze menu sprzyja naszej sylwetce? Najlepszym wskaźnikiem jest wygląd i efekty po dłuższym czasie, lecz nikt przecież nie będzie eksperymentować na sobie, aby samodzielnie dobrać idealną wartość kaloryczną posiłków.



Dotychczas przygotowałam już dla Was parę gotowych jadłospisów. Ich kaloryczność oscylowała wokół 1500 kcal. Jest to wartość umowna i w zależności od tego, co robicie i w jakim stanie jest Wasz organizm, może być to wartość zdecydowanie za niska.
Czytaj dalej »

Owsianka, która robi się sama


Nie wyobrażam sobie płatków bez owoców. Niestety późna jesień nie jest dobrą porą na tego typu fanaberie. Na szczęście wszystko da się jakoś obejść, zatem bardzo często korzystam z mrożonych owoców. Moja zamrażarka zawsze jest pełna smaków lata, które systematycznie uzupełniam w sezonie na dane owoce. Oczywiście można znaleźć u mnie klasyki, takie jak truskawki i wiśnie, lecz w tym roku pokusiłam się także o zamrożenie moich ulubionych śliwek. W ten sposób co jakiś czas mogę urozmaicić moje śniadanie dodatkiem tych owoców.
Czytaj dalej »

Lunchbox


Po weekendzie czeka mnie jutro, jak większość osób, powrót do zapracowanej rzeczywistości. Przez najbliższe kilka dni mój grafik będzie bardzo napięty.
Co istotne, wynika z niego, iż w porze obiadowej będę poza domem. Nie oznacza to jednak, że będę skazana na łaskę barków serwujących głównie hot-dogi i frytki.

Już dziś przygotowuję się na to i ruszyłam z produkcją lunchboxów. Dla oszczędności czasu zrobiłam od razu trzy. Różnią się nieco między sobą, choć baza jest podobna. Dlatego mogłam niewielkim wysiłkiem przygotować jednocześnie kilka, jedynie zmieniając parę składników w każdym. 
Czytaj dalej »

Organizacja czasu - jak stworzyć i uporządkować plan dnia, zaoszczędzić cenne godziny i ułatwić sobie życie?


Niedawno opisywałam Wam TUTAJ o zalety i wady planowania posiłków. To niewielki wycinek tego, jak można ułatwić sobie funkcjonowanie. Jestem typem osoby, która lubi wiedzieć wszystko z wyprzedzeniem. Wiadomo, są rzeczy nieprzewidywalne, zwłaszcza gdy współpracujesz z innymi. Niemniej jednak w natłoku obowiązków warto wypracować sobie schemat działania - to naprawdę upraszcza każdą czynność.
Czytaj dalej »

Ile kalorii spala taniec? Mój mały eksperyment!


Od dłuższego czasu bacznie obserwuję nie tylko to, co znajduje się na moim talerzu, ale i różne formy aktywności fizycznej, jakie podejmuje.

Biorąc pod uwagę treningi zaczęłam zastanawiać się, czy powinnam wliczać do nich zajęcia z tańca. W związku z tym przeprowadziłam w ostatnim tygodniu mały eksperyment.
Czytaj dalej »

Bieganie z telefonem czy bez - co wybrać?


Sezon biegowy trwa dla mnie cały rok. W związku z tym, po jakimś czasie zaczęłam rozważać inwestycję w bardziej profesjonalny sprzęt do monitorowania aniżeli aplikacja w telefonie. Tu narodził się problem, czy nadal biegać z telefonem, czy zostawiać go w domu na czas przebieżek?

Czytaj dalej »

Tortilla ze szpinakiem i tuńczykiem


Jak w jednej porcji zbilansować odpowiednie ilości białka, węglowodanów złożonych oraz warzyw? Na pozór zadanie niekoniecznie niemożliwe, lecz czasochłonne. Nic bardziej mylnego! Oto przepis na tortillę ze szpinakiem i tuńczykiem - danie, które łączy w sobie wszystkie cenne składniki, a do tego jest ekspresowe w wykonaniu. Jest jednak jeden warunek - musicie lubić szpinak.
Czytaj dalej »

Gotowy jadłospis - czy warto planować menu?


Przeważająca większość moich wpisów to przepisy na różne zdrowe potrawy. Mając taką bazę jest się już o krok od pełnego jadłospisu. 

Czytaj dalej »

Faszerowana cukinia


Już dawno nie było żadnego przepisu na danie obiadowe, dlatego dziś dla urozmaicenia napiszę, jak szybko przygotować cukinię i to nie byle jaką, bo faszerowaną! To idealne, kompromisowe danie, jeśli każdy lubi co innego - mięso, warzywa, na ciepło lub na zimno - dla każdego coś dobrego.
Czytaj dalej »

Pierwsza Dycha do Maratonu moimi oczami


Jeśli obserwujecie mnie na Facebooku TUTAJ wiecie już, że niedawno biegłam w Pierwszej Dyszce do Maratonu. Był to już trzynasty bieg z tego cyklu, a do tego rekordowy, bowiem liczba uczestników pobiła dotychczasowe edycje na głowę. Dziś parę słów o biegu z mojego punktu widzenia.

Czytaj dalej »

Sałatka z suszonymi pomidorami


Już dawno nie było przepisu na sałatkę, a w lecie to takie potrawy królują na moim stole. Z tego powodu przygotowałam dziś przepis na sałatkę z suszonymi pomidorami. Jest niewiarygodnie prosta i szybka w przygotowaniu, a jednocześnie smaczna.

Czytaj dalej »

Ekspresowy makaron z warzywami i fetą


Dziś przygotowałam dla Was przepis z kategorii "nie chce mi się nic gotować, ale coś jeść trzeba". Nie wymaga on ani dużych nakładów czasu, ani pracy, ani składników. Pomimo swojej prostoty jest on bardzo smaczny i zbilansowany jeśli chodzi o wartości odżywcze. Macie ochotę na makaron z warzywami i fetą?
Czytaj dalej »

Co dodaję do płatków i dlaczego?


Do tej pory na blogu już kilkukrotnie prezentowałam Wam moje pomysły na owsianki.
Jak mogliście dotychczas zauważyć porcja składa się u mnie zwykle ze stałych grup, wśród których tylko zamieniam konkretne składniki na analogiczne. W ten sposób powstaje niezliczona liczba możliwych kombinacji, która z pewnością wpasuje się w gusta i możliwości każdego.

Dziś parę pomysłów o źródłach zdrowych tłuszczy, które pojawiają się w mojej misce.

Czytaj dalej »

Ice tea z pokrzywy


Pokrzywa jest znana ze swojego dobrego wpływu na kondycję włosów. W trosce o moją czuprynę zaopatrzyłam się w herbatkę z pokrzywy. Niestety ciepły napar nie okazał się zbyt smaczny. Z tego powodu postanowiłam wykorzystać herbatkę z pokrzywy w nieco innej formie, przy okazji bardziej adekwatnej do pogody.
Czytaj dalej »

Starty w zorganizowanych biegach - dlaczego to robię?


Niedawno opisywałam Wam mój start biegu City Trail. Po co ci to? - Spyta wielu. Ciężko powiedzieć...
Czytaj dalej »

Lemoniada imbirowa


Żar leje się z nieba od wielu dni, a końca tej pogody nie widać. Nie lubię narzekać, więc z dwojga złego tak, czy siak wolę taką pogodę aniżeli deszczowe lato. Mimo to należy sobie radzić jakoś z upałami. Jak wiadomo nawadnianie to podstawa! Z tego względu, zainspirowana lemoniadą zaserwowaną niedawno przez moją przyjaciółkę postanowiłam przygotować własną. Nie byłabym sobą, gdybym nie zmodyfikowała jej. W ten sposób powstała lemoniada imbirowa!
Czytaj dalej »

Ekspresowe naleśniki - idealne do... wszystkiego!


Ostatnio mam bardzo dużo pracy na wielu polach, szukam zatem oszczędności czasu w każdym aspekcie, także w gotowaniu. Z tego względu dziś przepis na ekspresowe naleśniki. Placki są uniwersalne i najlepiej nasmażyć ich cały zapas. Sprawdzają się świetnie na słodko i na słono.
Czytaj dalej »

Bieg City Trail on tour - czego się nauczyłam



Wczoraj ukończyłam mój drugi bieg. Jestem z siebie bardzo dumna! Nie zrobiłam życiówki, mimo to w obliczu braku treningów i spadku formy oraz skwaru i duchoty na dworze, moim ogromnym sukcesem było samo ukończenie biegu.
Po krótce opowiem Wam o moich wrażeniach i lekcji, jaką wyniosłam z biegu. 
Czytaj dalej »

Pasta z wędzonej makreli


Ostatnimi czasy większość moich śniadań to ciepłe owsianki. Nie lubię popadać w rutynę w kuchni, więc postanowiłam nieco przełamać moje śniadaniowe menu. Dziś kanapki z pastą z wędzonej makreli
Sama ryba jest bardzo zdrowa - bogata w kwasy omega.
Czytaj dalej »

Kurczak po chińsku


Już dawno nie było żadnych propozycji obiadowych, więc dziś pomysł na kurczaka. Tym razem jednak nie będzie to typowy dla mnie smażony lub pieczony filet, lecz danie po chińsku. 
Danie najlepiej przygotować w woku, ewentualnie głębokiej patelni (z takiej korzystałam), w ostateczności może być także duży rondel lub garnek.

Czytaj dalej »

Bieganie - mój sposób na zdrowie i dobry humor


Zwykle raczę Was przepisami prosto z mojej kuchni, lecz zdrowy styl życia to nie tylko odżywianie, ale także aktywność fizyczna. Dziś parę słów o moim bieganiu. Jak to się stało? Dlaczego to robię? Jakie mam cele?
Czytaj dalej »

Koktajl czekoladowo-kokosowy


Połączenie bananów i wiórków kokosowych sprawdza się nie tylko na śniadanie. Świetnym tego przykładem jest koktajl czekoladowy - idealny na przekąskę.
Czytaj dalej »

Alergia i nietolerancja pokarmowa - dwie różne rzeczy


Witam Kochani! Dziś nie będzie przepisu, ale będzie także o jedzeniu. Mianowicie chciałam napisać parę zdań o alergii i nietolerancji pokarmowej. Czy to to samo? Czym się różnią? Jak się objawiają? Czy da się je wyleczyć?

Piszę dużo z własnego doświadczenia, bowiem i u mnie niedawno, po długim dochodzeniu w stylu doktora House'a, wykryto alergię pokarmową.
Czytaj dalej »

Krem z pomidorów


Dziś przepis na zupę-muchomora. Spokojnie nikt nikogo nie otruje, nie będzie nawet grzybów :) 
Dziś krem z pomidorów!
Czytaj dalej »

Koktajl truskawkowo-bananowy z otrębami


Niedawno udało mi się odzyskać mój blender. Od tego czasu robię koktajle tak często, jak tylko się da i ze wszystkiego, co da się włożyć do urządzenia. Póki co dziś bardzo prosty przepis na koktajl truskawkowo-bananowy. To bomba zdrowotna, ponieważ truskawki są bogate w witaminę C, banany w potas, zaś otręby to źródło błonnika.

Czytaj dalej »

Czarne porzeczki - źródło witamin


Niedawno udało mi się dostać na lokalnym bazarku czarne porzeczki. Już dawno ich nie jadłam, w zasadzie zupełnie zapomniałam o ich istnieniu. Póki co dodaje je w bardzo prostej formie na przykład do serka. Przy okazji warto powiedzieć parę słów o ich właściwościach.
Czytaj dalej »

Pikantne spaghetti z chilli


Dziś pomysł na obiad na obiad u mnie spaghetti i to nie byle jakie, bo z chilli. Bardzo lubię ostre potrawy, dlatego chilli często pojawia się na moim talerzu.
Czytaj dalej »

Co siedzi w awokado?

W moim menu już parokrotnie pojawiało się awokado. Dziś chciałabym przybliżyć Wam nieco faktów na temat tego nietypowego owocu. Co takiego siedzi w awokado? - Samo zdrowie! Nieco konkretniej:
Czytaj dalej »

Sałatka grecka - lekka opcja na upalne dni


Od kilku dni zastanawiam się czy to jeszcze Polska, czy już tropiki. Pogoda płata nam figle, ale z dwojga z lego wolę chyba to aniżeli deszczowe lato. Na facebook'u zwracaliście uwagę na przyrządzane przeze mnie potrawy. Przy wysokich temperaturach automatycznie odechciewa mi się ciepłych dań. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem jest sałatka. Dziś przepis na lekką sałatkę grecką.
Czytaj dalej »

Archiwum bloga