Jak przygotować 8 różnych lunchboxów w godzinę?


Doskonale wiecie, jak bardzo brakuje mi czasu na wszystko. Wy też tak macie?
W związku z tym staram się oszczędzać czas także na gotowaniu i przygotowuję obiady na cały tydzień w weekend. Nie wyobrażam sobie jeść przez kolejne pięć dni tego samego, dlatego dziś zdradzę Wam mój patent na szybkie przygotowywanie zróżnicowanych potraw.
W ten sposób w godzinę powstało aż 8 różnych lunchboxów!

Czytaj dalej »

Recepta na zdrowsze święta, czyli jak przetrwać Boże Narodzenie, nie przytyć w święta i nie tylko?


Nie da się nie zauważyć, że Boże Narodzenie tuż tuż. Nasza tradycja jest wspaniała i powinniśmy ją celebrować, choć w całym tym świątecznym szaleństwie i przesycie warto znaleźć odrobinę zdrowego rozsądku. Dziś podrzucam kilka metod na to, jak przetrwać Boże Narodzenie tak, aby nie być na siebie złym po trzech dniach siedzenia za stołem. 
Czytaj dalej »

Pierniczki bez cukru


Ostatnio sporo eksperymentuję z przepisami na desery bez cukru. W związku z okresem przedświątecznym nie mogłam sobie odmówić przygotowania kruchych pierniczków, tym razem oczywiście bez cukru. Dla miłośników klasyki TUTAJ czeka przepis na klasyczne lukrowane pierniczki.
Czytaj dalej »

Zdrowe świąteczne prezenty dla dzieci i dorosłych - recepta na przedświąteczną gorączkę


Niestety nie da się podarować w prezencie zdrowia. Mimo tego przygotowałam dla Was kilka lekarstwo na przedświąteczną prezentową gorączkę. Chciałam podzielić się z Wami moimi sprawdzonymi pomysłami na prezenty związane ze zdrowiem na nadchodzące mikołajki i święta. Zakupowy szał w pewnym momencie dosięga większość osób, dlatego aby nie dać się mu się zwariować rzućcie okiem na moje propozycje. Podzieliłam je na te dla dzieci, dorosłych oraz wszystkich niezależnie od wieku.
Czytaj dalej »

Dieta cukrzycowa - zalecenia żywieniowe w cukrzycy


Ostatnio sporo opowiadam Wam o cukrzycy, poruszałam już dotychczas problematykę istoty tej choroby oraz jej rozpoznania. Jak już wiecie cukrzyca to choroba przewlekła, w której mamy do czynienia z zaburzeniem gospodarki węglowodanowej. Oczywiście poza odpowiednim leczeniem, postępowanie dietetyczne jest także bardzo ważne. Każdy pacjent z rozpoznaną cukrzycą powinien uzyskać ogólne informacje co do tego, jak powinna wyglądać jego dieta. Jak możecie się domyślić zalecenia, zwłaszcza w cukrzycy, powinny być znacznie bardziej zindywidualizowane i dostosowane do aktualnej sytuacji klinicznej, leczenia i profilu pacjenta. W takiej sytuacji warto wyjaśniać interesujące Was kwestie u lekarza, a także skonsultować się z dietetykiem.
Czytaj dalej »

Ekspresowy makaron z brokułami


Dziś przygotowałam dla Was niesamowicie prosty i szybki przepis na awaryjny obiad lub kolację. Jak wiecie, jestem zwolenniczką prostych rozwiązań w kuchni, a z racji wiecznego braku czasu staram się poświęcać minimum czasu na przygotowanie zdrowego jedzenia.
Czytaj dalej »

Jak rozpoznaje się cukrzycę?


W ostatnim cukrzycowym poście (TUTAJ) opisywałam objawy, które mogą pojawić się w przebiegu cukrzycy. Wielokrotnie podkreślałam, że objawy wcale nie są aż tak charakterystyczne, a czasem mogą w ogóle nie występować. W związku z tym dzisiaj chciałabym opowiedzieć Wam w jaki sposób lekarz może potwierdzić lub wykluczyć rozpoznanie cukrzycy.
Czytaj dalej »

Jakie objawy daje cukrzyca?


Trwa miesiąc świadomości cukrzycy, w związku z tym mam dla Was wpis dotyczący kolejnego zagadnienia związanego z cukrzycą. W ostatnim wpisie cukrzycowym (TUTAJ) pisałam o tym, czym w ogóle jest cukrzyca i skąd się bierze. Dzisiaj chcę zwrócić uwagę na objawy, które może wywołać.
Czytaj dalej »

Sernik dyniowy bez cukru i glutenu z czekoladą


Dziś mam dla Was przepis, o który prosiło wiele osób. Sernik dyniowy bez cukru to genialny pomysł na zużycie jesiennych pozostałości dyni, a dodatkowo udowadnia, że dynia nadaje się nie tylko na obiad. Dodatek czekolady stanowi pyszne urozmaicenie. 
Czytaj dalej »

Czym jest cukrzyca? Skąd się bierze? Jaka jest różnica między cukrzycą typu 1 i 2?


Z okazji Światowego Dnia Cukrzycy w ramach cyklu wpisów na ten temat, chciałam dziś przybliżyć Wam samo zagadnienie cukrzycy. Większość osób kojarzy fakt, że jest to zaburzenie gospodarki węglowodanowej, jednak wiele osób nie zna jej właściwych przyczyn. Z tego względu postanowiłam w bardzo prosty i jasny sposób opisać mechanizmy prowadzące do cukrzycy oraz jak wygląda jej rozpoznanie i leczenie.
Czytaj dalej »

Jadłospis 1700 kcal z przepisami - także dla cukrzyków - wymienniki węglowodanowe


Zgodnie z obietnicą przygotowałam dla Was kolejny gotowy jadłospis. Wszystkie posiłki bazują na bardzo prostych w wykonaniu przepisach, a całość to dokładnie 1671 kcal. Z tego względu możecie potraktować go jako inspirację do własnych działań w kuchni, a proporcje posiłków odpowiednio zwiększać lub zmniejszać w zależności od Waszego zapotrzebowania kalorycznego.
W zależności od Waszych potrzeb i celu może to być za mało lub zbyt dużo. TUTAJ pisałam o tym, jak policzyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne. W razie potrzeb proporcje między posiłkami można oczywiście modyfikować tak, aby Wam pasowały. Gotowy jadłospis nie zastąpi jednak konsultacji z dietetykiem i/lub lekarzem.

Dodatkowo z racji nadchodzącego Światowego Dnia Cukrzycy jadłospis został dostosowany do potrzeb osób z cukrzycą.
Czytaj dalej »

Wymienniki węglowodanowe i białkowo-tłuszczowe, czyli podstawowe pojęcia w cukrzycy


Listopad to miesiąc świadomości na temat cukrzycy, w związku z tym postanowiłam poruszyć ten temat w najbliższych wpisach.
Czytaj dalej »

Ekspresowy gulasz


Ostatnio brakuje mi czasu na gotowanie, dlatego szukam szybkich i prostych, lecz nadal zdrowych rozwiązań. W ten sposób przygotowałam ekspresowy i wyjątkowo prosty gulasz.

Czytaj dalej »

Czym jest zdrowy styl życia? 5 prostych kroków, aby żyć zdrowiej


Zdrowy styl życia dla każdego oznacza coś innego. Wielokrotnie podkreślam, że nie jestem zwolenniczką popadania w skrajności. Przede wszystkim zdrowy styl życia polega na maksymalnej trosce o zdrowie i idących za tym działaniach na miarę swoich możliwości. Oczywiście nie można traktować tego jako swoistej wymówki usprawiedliwiając swoją bierność lub wieczne odkładanie realizacji planów w nieskończoność wspomnianym brakiem możliwości ku temu. Chodzi mi tu o podejście zdroworozsądkowe i znalezienie równowagi pomiędzy działaniami, o których chcę Wam napisać. Każde z nich jest relatywnie proste w wykonaniu, lecz klucz do zdrowszego życia leży właśnie w realizacji wszystkich z nich. Na koniec zdradzę Wam mój sekret na utrzymanie równowagi między nimi pomimo napiętego grafiku.
Czytaj dalej »

Jesienny jadłospis 1800 kcal z przepisami


Jesień już w pełni, co widać za oknem, ale i w mojej kuchni. Z tego względu przygotowałam dla Was jadłospis na cały dzień w jesiennym klimacie. Wszystkie przepisy znajdziecie oczywiście na blogu. Wybrałam te wymagające jak najmniej wysiłku tak, aby resztę czasu można było spędzić pod kocem :)

We wszystkim ważny jest zdrowy rozsądek, a obsesyjne odliczanie każdej kalorii wprowadza niepotrzebny element stresu.  Jadłospis to około 1800 kcal - kaloryczność może nieznacznie wahać się w zależności od gramatury użytych składników (np. garść owoców ma kilka gramów więcej lub mniej).

Poza tym, w zależności od Waszych potrzeb i celu może to być za mało lub zbyt dużo. TUTAJ pisałam o tym, jak policzyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne. W razie potrzeb proporcje między posiłkami można oczywiście modyfikować tak, aby Wam pasowały.
Gotowy jadłospis nie zastąpi także konsultacji z dietetykiem i/lub lekarzem.

Czytaj dalej »

Pomysły na jesienne owsianki


Witajcie, dziś mam dla Was kilka propozycji na jesienne owsianki. Takie rozgrzewające śniadanie idealnie sprawdzi się w coraz chłodniejsze poranki. Która z moich owsianek najbardziej przypadnie Wam do gustu?
Czytaj dalej »

Szynka w sosie pieczarkowym


Mam dziś dla Was niesamowicie prosty przepis na szybki obiad w jesiennym klimacie. Zawiera jedynie 5 głównych składników!
Czytaj dalej »

Krucha szarlotka bez dodatku cukru

 

 Niedawno podrzuciłam Wam mój przepis na proste ciasto bez cukru. Pora na wersję z jabłkami, nadal w jesiennym klimacie.
Czytaj dalej »

Pikantny schab z cukinią


Mam dziś dla Was ekspresowy obiadowy przepis, który sprawdza się także do lunchboxa. Trwa sezon na cukinie, więc musimy korzystać!
Czytaj dalej »

Kanapki Caprese


Idzie jesień, więc staram się już przywoływać lato przynajmniej na talerzu. Jeśli lubicie sałatkę Caprese, z pewnością spodoba Wam się pomysł zaadaptowania jej na kanapki. Dzięki temu można cieszyć się jej smakiem w ramach każdego posiłku.
Poza tym połączenie oliwy z pomidorami, bazylią i mozzarellą wspomaga wchłanianie z nich witamin rozpuszczalnych w tłuszczach - A, D, E i K. 
Czytaj dalej »

Kruche ciasto ze śliwkami bez dodatku cukru


Sezon na śliwki w pełni, więc nie mogło obyć się bez przepisu na proste ciacho ze śliwkami. Ostatnio sporo eksperymentuję w kuchni, dlatego tym razem postawiłam na wersję bez dodatku cukru.
Czytaj dalej »

Makaron z krewetkami


Dzisiaj przygotowałam dla Was kolejny ekspresowy przepis na obiad. Makaron z krewetkami przygotujecie w zaledwie 15 minut, więc istnieje spora szansa, że na stałe zagości w Waszym jadłospisie.

Czytaj dalej »

Zielone ciasto ze szpinakiem


Witajcie! Dzisiaj mam dla Was przepis na efektowne zielone ciasto. Jest bardzo proste w przygotowaniu i z pewnością przykuje uwagę gości.
Czytaj dalej »

Naleśniki z serkiem i owocami


Dziś mam dla Was przepis na pyszne naleśniki idealne zarówno na obiad, śniadanie, jak i w formie przekąski.
Czytaj dalej »

Pieczony schab z ziemniaczkami


Doskonale wiecie, że staram się upraszczać życie najbardziej jak to możliwe. Tak samo jest też w kuchni. W związku z tym często przygotowuje za jednym zamachem danie, które wystarczy na kilka dni i będzie zawierało wszystkie składniki, tak żebym nie musiała się już martwić o dodatki. Jednym z takich dań jest pieczony schab. Wystarczy go odpowiednio doprawić, a piekarnik zrobi za Was resztę.

Czytaj dalej »

Zapiekane szparagi z szynką parmeńską - szparagowe zawijasy z szynką


Sezon na szparagi jeszcze trwa, więc trzeba korzystać. Z tego względu podrzucam pomysł na prosty w wykonaniu, ale efektowny dodatek do każdego posiłku. Może sprawdzić się zarówno na leniwe śniadanie, jak i szybki obiad lub kolację. Kto z Was jeszcze nie próbował szparagowych zawijasów?
Czytaj dalej »

Makaron z krewetkami i szparagami - obiad w 15 minut


Ostatnio krewetki często stanowią dodatek do moich ekspresowych makaronów. Wynika to głównie z tego, że przed przygotowaniem nie muszę ich wcześniej rozmrażać, tak jak to muszę robić z mięsem. Dzisiaj mam dla Was pomysł na kolejną niesamowicie prostą wariację na ten temat.

Czytaj dalej »

Metody na efektywną naukę




W wielu zawodach ukończenie studiów jest jedynie początkiem nauki. Koniecznie trzeba się stale dokształcać i być na bieżąco z najnowszymi zaleceniami. Co prawda etap studiów mam już dawno za sobą, lecz niedawno w związku z koniecznością zdania ważnego egzaminu mogłam na nowo poczuć się jak za dawnych lat w czasie sesji. Miałam dzięki temu szansę wykorzystać moje stare metody na naukę. Postanowiłam się nimi w Wami podzielić.
Czytaj dalej »

Lemoniada truskawkowa


Temperatura na zewnątrz w końcu podskoczyła, a to będzie wymagało dobrych metod na ochłodę. Nie jestem zwolenniczką gotowych soków i dosładzanych napojów, dlatego staram się urozmaicać wodę na różne sposoby. Dodatek owoców poprawi smak, a wykorzystując mrożone owoce szybko schłodzimy napój.

Czytaj dalej »

Superbakterie



Ostatnio na Waszą prośbę postanowiłam poza zdrowymi przepisami podrzucać Wam nieco informacji o zdrowiu. Dziś zaczęłam od poważnego tematu - superbakterii. Jakiś czas temu w mediach było głośno o zakażeniach drobnoustrojami odpornymi na wszystko, dlatego chciałam Wam nieco przybliżyć ten temat - skąd się wzięły, czym są i komu grożą.

Czytaj dalej »

Pomysły na jedzenie w podróży


Rozpoczyna się sezon wakacyjny, który sprzyja dłuższym i krótszym wyjazdom. O ile w czasie wakacji warto korzystać z kulinarnych dobrodziejstw miejsca, które odwiedzany, to w czasie samej podróży warto zadbać o to, aby wizyta w przydrożnym barze serwującym fastfoody była ostatecznością. Z tego względu przygotowałam dla Was kilka propozycji przekąsek, które można zabrać ze sobą w drogę.

Czytaj dalej »

Truskawki - co zawierają, czy każdy może je jeść?


Rozpoczyna się sezon na truskawki. To jedne z moich ulubionych owoców i zapewne zauważyliście, że często pojawiają się w moich przepisach. Dziś przygotowałam dla Was garść informacji o tym, co dobrego można znaleźć w tych owocach.
Na końcu znajdziecie także zbiór pomysłów na ich wykorzystanie w kuchni.

Czytaj dalej »

Smoothie z bzem


Powoli w ogródkach i na bazarkach zaroi się od sezonowych owoców. Jak już pewnie zauważyliście, mam w zwyczaju przygotowywać smoothie ze wszystkiego, co wpadnie mi w ręce. Tak było też z owocami czarnego bzu.

Czytaj dalej »

Łosoś w ziołach


Ostatnio na moim talerzu często pojawiają się ryby. Dzisiaj mam dla Was bardzo prosty przepis na pieczonego łososia.

Czytaj dalej »

Frytki z batatów


Dziś mam dla Was prosty przepis na dodatek, który sprawdzi się do niemal każdego obiadu. Frytki z batatów skradły moje podniebie, a jako że są bardzo proste w przygotowaniu stanowią częstą alternatywę dla kaszy czy ryżu do obiadu.

Czytaj dalej »

Pomysły na wiosenne smoothie


Już za chwilę w sklepach i na bazarkach pojawią się świeże owoce. Zawsze w czasie sezonu mrożę sporą część tak, aby mieć do nich dostęp przez cały rok. Często jednak nie wykorzystuje tych zapasów do nadejścia nowego sezonu. W związku z tym wiosną rozpoczyna się u mnie akcja "opróżnianie zamrażarki" - w ten sposób wykorzystując mrożone owoce powstają nowe, bardzo proste kombinacje koktajli. Dzisiaj zebrałam dla Was kilka pomysłów na smoothies, które możecie przygotować zarówno wykorzystując dostępne już świeże owoce, ale także w ramach sprzątania zamrażarki ze starych zapasów.
Czytaj dalej »

Pełnoziarniste gofry z owocami


Mam dziś dla Was przepis na gofry z owocami. Już powoli można znaleźć sezonowe owoce, które idealnie sprawdzą się na tak przygotowanych gofrach w ramach śniadania lub deseru.

Czytaj dalej »

5 przedmiotów w naszym otoczeniu, na których czają się bakterie


Przygotowałam dla Was dziś krótkie zestawienie przedmiotów w naszym otoczeniu, na których czają się bakterie. Większości nie dezynfekujemy, a części zwykle nawet nie myjemy. Ciekawe, czy któreś z nich Was zaskoczą…
Czytaj dalej »

Sałatka z serem pleśniowym i granatem



W całym zimowym zamieszaniu nie można dać się zwariować, dlatego na przekór trendom mam dziś dla Was przepis na sałatkę. Dodatek granatu nie tylko wzbogaci smak, ale będzie także solidną porcją witaminy C, bardzo ważnej w sezonie przeziębieniowym (o jej innych źródłach możecie poczytać TUTAJ).
Czytaj dalej »

Archiwum bloga