Kaczka w sosie żurawinowym


Dziś mam dla Was kolejny prosty i efektowny jednocześnie przepis na obiad lub kolację. Kaczka to niedoceniany drób, a jej smak jest na tyle charakterystyczny, że nie wymaga dużo wysiłku przy doprawianiu.
Czytaj dalej »

Mycie rąk - 3 rzeczy, o których zapominamy chcąc mieć czyste ręce


Dużo mówi się obecnie o konieczności mycia rąk. Dla jednych to normalna czynność, dla innych odkrycie i przymus. Nie będę demonstrować jak to poprawnie zrobić, ponieważ możecie znaleźć już całą masę instrukcji w Internecie. Chciałam tylko zwrócić Waszą uwagę na to, że poza dokładnym myciem rąk, warto zwrócić uwagę także na inne aspekty przenoszenia drobnoustrojów na dłoniach.
Czytaj dalej »

Koronawirus a leki kardiologiczne


W ostatnich dniach świat obiegła hipoteza mówiąca, że pacjenci przyjmujący leki z grupy inhibitorów konwertazy angiotensynowej (ACEI) lub blokerów receptora angiotenowego (ARB) są bardziej narażeni na zakażenie oraz cięższy przebieg infekcji koronawirusem. 

Czytaj dalej »

10 przepisów na proste obiady


W obecnej sytuacji staramy się spędzać czas w domu i minimalizować ilość wyjść, w tym do sklepu. Z tego względu przygotowywanie obiadów z ograniczonej liczby składników może stać się nie lada wyzwaniem. Jako że jestem fanką prostych przepisów, które nie wymagają dużej ilości produktów, przygotowałam dla Was listę 10 pomysłów na proste obiadu, które można przygotować z rzeczy, które znajdziecie w kuchni bez konieczności robienia dużych zapasów.
Czytaj dalej »

Jak przygotować 8 różnych lunchboxów w 30 minut?


Poprzedni wpis, w którym zdradzałam Wam mój patent na oszczędność czasu w kuchni podczas przygotowywania posiłków na cały tydzień bardzo przypadł Wam do gustu. Dziś przychodzę z kolejną propozycją na lunchboxy na cały tydzień, których przygotowanie zajmuje jeszcze mniej czasu, bo zaledwie 30 minut!

Czytaj dalej »

Badania profilaktyczne dla kobiet


Z okazji nadchodzącego dnia kobiet postanowiłam przygotować dla Was małą wskazówkę dotyczącą badań profilaktycznych. Zawsze podkreślam, że profilaktyka to jeden z filarów zdrowia, a regularne wykonywanie badań pozwala na wykrycie choć części nieprawidłowości zanim dadzą objawy oraz gdy szanse na ich wyleczenie są znacznie większe. To zestawienie stanowi jedynie sugestię i w zależności od Waszego wieku, obciążeń, historii chorobowej lub wywiadu rodzinnego może wyglądać nieco inaczej. Dziś jednak przedstawiam przykłady badań dla osób, które nie zmagają się z żadnymi problemami zdrowotnymi, nie mają żadnych objawów ani żadnych dodatkowych rodzinnych predyspozycji do konkretnych chorób.
Czytaj dalej »

Jadłospis 1800 kcal bez mięsa - wege jadłospis z przepisami


Ze względu na Wasze liczne prośby, przygotowałam kolejną wersję jadłospisu. Tym razem mam dla Was propozycję menu bez mięsa. Optymalnie zbilansowana dieta bezmięsna jest uważana za bardzo zdrową i optymalną zwłaszcza z kardiologicznego punktu widzenia. Z tego względu taki jadłospis może stanowić świetną inspirację do własnych działań w kuchni. Zawsze podkreślam że głównym celem proponowanych przeze mnie zestawów jest podsuwanie Wam pomysłów i inspiracji do zdrowej diety. Zresztą zobaczcie sami, że dzień bez mięsa może być bardzo smaczny i optymalnie zbilansowany. 

We wszystkim ważny jest zdrowy rozsądek, a obsesyjne odliczanie każdej jednej kalorii wprowadza często niepotrzebny element stresu. Jadłospis to około 1800 kcal - kaloryczność może nieznacznie wahać się w zależności od gramatury użytych składników (np. garść owoców ma kilka gramów więcej lub mniej).

Poza tym, w zależności od Waszych potrzeb i celu może to być za mało lub zbyt dużo. TUTAJ pisałam o tym, jak policzyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne. W razie potrzeb proporcje między posiłkami można oczywiście modyfikować tak, aby Wam pasowały. 
Gotowy jadłospis nie zastąpi jednak konsultacji z dietetykiem i/lub lekarzem.
Czytaj dalej »