Jadłospis 1800 kcal bez mięsa - wege jadłospis z przepisami


Ze względu na Wasze liczne prośby, przygotowałam kolejną wersję jadłospisu. Tym razem mam dla Was propozycję menu bez mięsa. Optymalnie zbilansowana dieta bezmięsna jest uważana za bardzo zdrową i optymalną zwłaszcza z kardiologicznego punktu widzenia. Z tego względu taki jadłospis może stanowić świetną inspirację do własnych działań w kuchni. Zawsze podkreślam że głównym celem proponowanych przeze mnie zestawów jest podsuwanie Wam pomysłów i inspiracji do zdrowej diety. Zresztą zobaczcie sami, że dzień bez mięsa może być bardzo smaczny i optymalnie zbilansowany. 

We wszystkim ważny jest zdrowy rozsądek, a obsesyjne odliczanie każdej jednej kalorii wprowadza często niepotrzebny element stresu. Jadłospis to około 1800 kcal - kaloryczność może nieznacznie wahać się w zależności od gramatury użytych składników (np. garść owoców ma kilka gramów więcej lub mniej).

Poza tym, w zależności od Waszych potrzeb i celu może to być za mało lub zbyt dużo. TUTAJ pisałam o tym, jak policzyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne. W razie potrzeb proporcje między posiłkami można oczywiście modyfikować tak, aby Wam pasowały. 
Gotowy jadłospis nie zastąpi jednak konsultacji z dietetykiem i/lub lekarzem.


Śniadanie
Owsianka z bananem
75g płatków owsianych górskich
200 ml mleka
banan pokrojony w plasterki

Drugie śniadanie
Smoothie 
garść mrożonych truskawek
mały kubeczek jogurtu naturalnego (180g)


Obiad
Ekspresowy makaron w warzywami i fetą
1 porcja
przepis TUTAJ


Podwieczorek
Ciasto snickers 
1 kawałek
przepis TUTAJ

Kolacja
Tortilla z tuńczykiem
1 placek
przepis TUTAJ


Całość to około 1827 kcal.

Po więcej codziennych inspiracji zapraszam na Instagrama oraz Facebooka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz to dla mnie nagroda i mobilizacja do dalszego pisania. Dzielcie się swoimi wrażeniami i przemyśleniami, chętnie wysłucham też Waszych uwag i sugestii, to miejsce tworzę dla Was!