Proste curry z kurczakiem

 

W trakcie epidemii sporo eksperymentuję w kuchni. W ten sposób powstał bardzo prosty i szybki przepis na curry z kurczakiem.

Czytaj dalej »

Zupa krem z brokuła


Dziś podrzucam przepis na najmniej fotogeniczne danie w internecie. Jednocześnie jest tak proste w wykonaniu, że z pewnością i tak na stałe zagości w Waszym menu. Probowaliście już kremu brokułowego?
Czytaj dalej »

Proste wiosenne koktajle


Wiosna nareszcie zagościła za oknem. Ostatnie tygodnie spędzone w domu u wielu osób nie wpłynęły pozytywnie na dietę. Nie ma jednak co narzekać, lecz warto teraz zrobić coś, aby poczuć się lepiej. Jak wiecie, jestem realistką i zwolenniczką metody małych kroków, dlatego mam dziś dla Was przepisy na kilka prostych koktajli. Zawarte w nich warzywa i owoce są świetnym źródłem witamin, składniki nie są drogie, a prostota wykonania zachęci do częstego przygotowywania.
Czytaj dalej »

Wiosenny jadłospis 1800 kcal z przepisami


Ostatnie jadłospisy z przepisami cieszyły się Waszym ogromnym zainteresowaniem, w związku z czym przygotowałam wiosenną propozycję. Taki jadłospis może stanowić idealną bazę i inspirację do własnych działań w kuchni. Zawsze podkreślam że głównym celem proponowanych przeze mnie zestawów jest podsuwanie Wam pomysłów i inspiracji do zdrowej diety. We wszystkim ważny jest zdrowy rozsądek, a obsesyjne odliczanie każdej kalorii wprowadza często niepotrzebny element stresu.  Jadłospis to około 1800 kcal - kaloryczność może nieznacznie wahać się w zależności od gramatury użytych składników (np. kromka chleba raz ma 35g, a raz 38g).

W zależności od Waszych potrzeb i celu może to być za mało lub zbyt dużo. TUTAJ pisałam o tym, jak policzyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne. W razie potrzeb proporcje między posiłkami można oczywiście modyfikować tak, aby Wam pasowały.
Gotowy jadłospis nie zastąpi także konsultacji z dietetykiem i/lub lekarzem.

Czytaj dalej »